Alle Mercedes-Benz modeller har et serviceprogram med serviceintervall. Ved å følge dette er du sikker på at bilen blir vedlikeholdt etter fabrikkens spesifikasjoner.
Det innebærer blant annet fabrikkspesifiserte oppdateringer og sikkerhetssjekker, originale Mercedes-Benz deler, og du kan være sikker på at bilen har blitt tatt hånd om av sertifiserte Mercedes-Benz spesialister.
Serviceintervall – opprettholder garantien
Senior kommunikasjonsrådgiver i NAF, Nils Sødal, råder folk til å ikke hoppe over service på bilen tross situasjonen vi nå befinner oss i.
Årsaken til dette er rett og slett at du som bileier ikke skal miste retten til garanti og reklamasjon dersom det går over tiden bilen skulle hatt service. Sødal sier at serviceprogrammet er viktig å følge for å beholde dine rettigheter om det oppstår feil.
Som bileier har du et ansvar for å overholde serviceintervallene for at garantien på bilen skal gjelde.
Vi holder åpent og hjelper deg gjerne
Vår avdeling i Østensjøveien 12 og vår ekspressavdeling i Nedre Rommen 1 er blant de verkstedene som holder åpent.
Vi har innført smitteverntiltak sånn at vi kan ta i mot verkstedkunder som normalt. På den måten håper vi at vi hjelper deg med å overholde dine serviceintervall.
Du kan lese mer om vårt verksted på Helsfyr her.
Du kan lese mer om vårt verksted på Rommen her.
Vil du ha mer informasjon om service på din Mercedes-Benz? Da kontakter du oss helt uforpliktende her:
Kilde: NTB: NAF