Ofte stilte spørsmål

Erik Arnesen Helsfyr – Ofte stilte spørsmål

Oppdatert 19/03-2020

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål. Finner du ikke svar på spørsmålet ditt er det bare å kontakte oss, så hjelper vi deg.

 

Holder dere åpent som vanlig?

Vi holder åpent og du er hjertelig velkommen. For å gjøre det trygt for både kunder og ansatte har vi iverksatt flere tiltak. Tiltakene er basert på de råd som til enhver tid gis av myndighetene. Les mer om tiltakene her.

 

Jeg har bestilt time på verkstedet, men har ikke mulighet til å møte som avtalt. Hva gjør jeg?

Ring oss eller send en e-post, så følger vi deg opp med forslag til hvordan vi løser dette så fleksibelt og greit som mulig. Vi tilbyr også henting og levering av din bil innenfor Oslo og «gamle» Akershus kostnadsfritt, så lenge vi har kapasitet.

 

Er det trygt å levere bilen min på verkstedet nå?

Hensynet til folkehelsen, og helsesituasjonen til våre kunder og medarbeidere, har naturligvis den aller høyeste prioritet. Vi har innført rutiner for renhold og desinfisering av våre lokaler. Din bil beskytter vi med rattrekk og ekstra hygienetiltak. Så det skal være trygt å levere din bil til oss.

 

Du kan levere bilen din trygt ved å benytte vår nøkkeldropp

Det skal føles trygt å levere din bil til oss på verkstedet. Vi har nøkkeldropp som du kan benytte deg av dersom det er ønskelig. Det foreligger en god beskrivelse tpå hvor du finner nøkkeldropp og hvordan du benytter deg av den. Ta kontakt med serviceavdelingen, så hjelper de deg med beskrivelsen.

 

Bilen min skal snart på EU-kontroll, hva gjør jeg?

Du er hjertelig velkommen til oss for å gjennomføre EU-kontroll. Dersom du av en eller annen grunn ikke har mulighet, er vi fleksible på å finne en ny tid. Statens Vegvesen gir nå utsatt frist på EU-kontroll. Dersom du har frist for godkjent EU-kontroll i perioden 13. mars til 30. april, vil du få utsatt frist på to måneder. Les mer om utsatt frist for EU-kontroll her.

 

Jeg har bestilt bil, påvirker dette produksjonen av min bil?

Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg. Vi sjekker da status for din bilbestilling. Vi tilrettelegger utleveringen av biler til kunder og er fleksible for å løse situasjoner med hjemmekarantene eller annet som gjør det praktisk vanskelig å gjennomføre som først planlagt. Vi kan både hente og bringe.

 

Jeg har bestilt bil og fått bekreftelse på at den er produsert. Påvirker dette da utlevering av min bil?

Ta kontakt med oss, så sjekker vi status på din bil. Vi tilrettelegger også for trygg utlevering av bil og er fleksible for å løse situasjoner med hjemmekarantene eller annet som gjør det praktisk vanskelig å gjennomføre som først planlagt.

 

Hvordan vil henting av min nye bil foregå nå, og er det trygt?

Vi har innført strenge rutiner internt, så din bil er rengjort og desinfisert. Dine nye bilnøkler er også desinfisert og blir lagt i en ZIP Lock pose for trygg overlevering til deg.

Vi vil gjøre personlig overlevering av bil så kort som mulig og holder god avstand for din trygghet. Vi vil deretter være tilgjengelig for deg på e-post, telefon og hvis ønskelig via video etter utlevering.

Du skal være trygg på at vi hjelper deg med alt du har behov for å vite rundt din nye bil.

 

Jeg har behov for ny bil. Påvirker situasjonen priser og leveringstider på biler?

Vi har biler tilgjengelig for rask utlevering, med prisgaranti. Endringer i valutakurser kan på sikt påvirke bilpriser men det er for tidlig å si noe om konsekvensen av dette nå. Ta kontakt med oss her, så hjelper vi deg.

 

Må jeg fysisk besøke dere i butikk for å kjøpe ny eller brukt bil?

Nei, absolutt ikke. Hvis du ønsker kan vi løse alt rundt bilkjøpet digitalt. Vi hjelper deg med visning av bilen over video. All kommunikasjon rundt finansiering og andre spørsmål kan vi ta digitalt eller på telefon. Avtal gjerne en videovisning av bilen over skype/facetime. Kontakt oss her

 

Kan jeg prøvekjøre bil?

Du er hjertelig velkommen til å prøvekjøre bil så lenge du er frisk og uten forkjølelsessymptomer. Vi har innført strenge rutiner internt, så våre demobiler er rengjort og desinfisert etter bruk. Avtal tid for prøvekjøring med salgsavdelingen her.

Vil du ha mer informasjon? Da kontakter du oss helt uforpliktende her:

Kontakt oss gjerne for mer informasjon