Endringer i samfunnet fører til endringer i hvordan virksomheter driftes og struktureres. Økt selvstendighet og flere digitale muligheter har påvirket måten vi i Erik Arnesen møter kundene våre på. Vi har sett et større behov for effektivisering, i tillegg til at kundegruppen er blitt mer selvdreven og elektronikk-kyndig. Tidligere i år lanserte vi et nytt konsept på servicemarkedet for å legge til rette for en enklere og bedre kundeopplevelse for våre kunder.
Etter covid-19-pandemien ble vi mer vant til digitale relasjoner, og større fleksibilitet i arbeidslivet. Tidligere leverte man bilen fra seg på service tidlig om morgenen, men med nye og digitale løsninger er mulighetene for både inn- og utlevering både flere og mer fleksible.
I tillegg har det blitt en overvekt av elbiler i markedet, og siden de elektriske kjøretøyene krever mindre vedlikehold og reparasjonene går raskere, er det mange som velger å sitte hos oss mens bilen er på service.
Raskere og mer tilgjengelig
Fordi behovet for effektivisering er blitt større, er vi stolte av å gå i bresjen for et helt nytt servicekonsept, både internt og eksternt. Som resultat har vi ikke bare gjort prosessen raskere for våre kunder, men vi har også blitt mer tilgjengelige.
Erik Arnesen har det siste året brukt mye tid og ressurser på å forbedre kundereisen og tilbyr nå en heldigital kundeopplevelse, hvor man blant annet kan hente og levere bilen når det passer for kunden. I tillegg byr vi på automater for selvinnsjekking som er svært enkle og oversiktlige.
Kom utenfor åpningstid
Dersom du vil levere bilen din til oss utenfor åpningstid, er det like enkelt gjort som det er sagt. Du setter bilen fra deg på vår parkeringsplass og legger nøklene i en trygg automat, der du også registrerer bilnummer og telefonnummer. Vi tar oss av resten så fort vi kommer på jobb, til avtalt tid.
Når bilen er klar og om du vil hente den utenfor åpningstid, finner du både bil og nøkkel der du forlot dem. I samme automat finner du også en rekke betalingsløsninger. Det hele er veldig trygt og enkelt. Ingen andre enn deg har tilgang på automaten med nøkkelen din, og den kan kun hentes ut ved at du åpner en link på telefonen din. Alt dette avtaler vi med deg på forhånd, så du får ingen overraskelser underveis.
Enklere bestilling
Denne digitale prosessen innebærer også en enklere hverdag og større trygghet for deg som kunde når det kommer til papirer og avtaler. Nå er all dokumentasjon digitalisert, og du får fakturaen din på PDF idet reparasjonen er gjennomført. Også bestilling av time på verkstedet har blitt enklere. Dette bookes enkelt på vår nettside hvor man også får en oversikt over ledige timer.
Etter at dette nye systemet ble implementert hos Erik Arnesen våren 2023, kan mekanikerne våre håndtere biler og kunder uten det administrative leddet, og det gir deg som kunde større rom for selvstendighet. Ineffektiv struktur hindrer en kultur for kontinuerlig forbedring. Derfor er det viktig for oss å ta digitale grep. Vår digitale plattform er et levende verktøy som stadig er i utvikling, og vi gjør endringer og tilpasninger etter behov.
Bedre kundeopplevelser fysisk og digitalt
Når det er sagt er vi selvfølgelig fortsatt like bemannet som tidligere, og er alltid der for deg når du kommer innom. Vi vet at mange kunder liker å ha dialog med våre kundebehandlere og setter pris på den menneskelige kontakten, og det gjør vi også. Det er for de kundene som liker mer selvstendighet og digitale løsninger i hverdagen, vi har utviklet vårt nye system, og vi er sikre på at det gir enda bedre kundeopplevelser både fysisk og digitalt.
Ønsker du å booke service hos Erik Arnesen? Bestill her!