Tidligere i desember kunne Mercedes-Benz Norge avsløre at nye Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain lanseres i Norge som ladbar hybrid. Salgsstart er tidlig i 2025, og de første bilene forventes på norske veier i løpet av andre kvartal 2025. Prisen er estimert til litt over én million kroner. De første bilene ventes på norske veier våren 2025.
Imponerende rekkevidde og kraftig ytelse
Introduksjonsmodellen i Norge er en E 300 de 4MATIC All-Terrain, ladbar hybrid som har en elektrisk rekkevidde på opptil 100 kilometer, noe som gjør den velegnet for daglig kjøring uten utslipp. Den kraftige drivlinjen har en systemeffekt på 313 hestekrefter og et systemdreiemoment på 700 Nm. Den elektriske motoren har en effekt på 129 hestekrefter og et dreiemoment på 440 Nm, og kraften er tilgjengelig i hastigheter opptil 140 km/t.
Skreddersydd for norske forhold med 4MATIC og AIRMATIC som standard
Bilen leveres med 4MATIC firehjulstrekk og AIRMATIC luftfjæring som standard, noe som sikrer komfortabel og stabil kjøring under varierende forhold. Bakkeklaringen er opptil 46 mm høyere enn standardmodellen, ideelt for krevende terreng og vinterveier. Luftfjæringen tilpasser seg automatisk bilens belastning og veiforhold, og senker kjøretøyet ved høye hastigheter for bedre aerodynamikk. Luftfjæringen opprettholder konstant bakkeklaring uansett last og tilpasser seg automatisk til ulike kjøreforhold. For å redusere luftmotstanden og forbedre drivstofføkonomien, senkes bilen automatisk med 15 millimeter ved hastigheter over 120 km/t i COMFORT-modus.
Elegant design og praktiske løsninger
Utseendemessig skiller All-Terrain seg ut med designelementer som grillen i Iridium Silver, forsterkede støtfangere og grå hjulbuer. Bagasjerommet tilbyr en kapasitet på 460 liter, som kan utvides til 1.675 liter med baksetene nedfelt. EASY-PACK elektrisk bakluke er inkludert som standard for enkel tilgang. Denne modellen kombinerer luksus, praktiske egenskaper og banebrytende teknologi, og markerer et solid valg for de som ønsker en hybridløsning med både elektrisk og fossil kraft.