To nye utgaver av A-Klassen har fått hjelp fra AMG-fabrikken, og resultatet er Mercedes-AMG A45 og A45 S.
Med sistnevnte lanserer AMG-fabrikken tidenes sterkeste firesylindrete motor. Dette lille råskinnet gir deg også for første gang Drift mode i en AMG av denne størrelsen.
Kraftige motorer
Både A45 og A45 S har 2-liters bensinmotor med fire sylindre og turbo. Kreftene på disse fordeler seg slik:
A45 AMG: 387 hk og 480 Nm
A45 S AMG: 421 hk og 500 Nm
Førstnevnte vil ta deg fra 0 til 100 km/t på 4 sekunder og har en toppfart på 250 km/t. Med S i benevnelsen minker 0 til 100 km/t med 0,1 sekunder og toppfarten stopper på 270 km/t.
Bilen har en AMG Speedshift DCT 8-trinns dual-clutch girkasse som skal fordele kreftene på alle fire hjul via 4MATIC+ systemet.
Drift-mode
For første gang lanseres Drift-mode i en AMG-modell av denne størrelsen. Med Drift-mode har du muligheten til å overføre all kraft til bakakselen, noe som gjør det mulig å slædde enda lettere. Dette er standardutstyr på Mercedes-AMG A45 S, men tilleggsutstyr på A45 dersom du tar med AMG Dynamic Plus pakken.
ESP-systemet har tre steg i SPORT HANDLING MODE, noe som gir deg muligheten til å bestemme hvor bredt du kan ligge i en slædd, før ESP-systemet griper inn.
Interiør med AMG-følelse
Interiøret er temmelig likt en vanlig A-Klasse, men rattet, setene, fargestripene og deler av midtkonsollen avslører at du sitter i noe mer enn en vanlig A-Klasse. I Mercedes-AMG A45 S utgaven er ratt med nappaskinn og AMG-knapper på rattet standard.
Med det nye MBUX systemet kan du bruke talekommandoer til å justere temperatur, skifte radiokanal eller bytte interiørlys. Alt du trenger å gjøre er å si «Hey Mercedes» og kommandoen du ønsker å utføre.
De to store skjermene er lette å lese og informative. Her kan du også tilpasse førerskjermen individuelt.
Vil du ha mer informasjon om Mercedes-AMG A 45 eller A 45 S? Da kontakter du oss helt uforpliktende her: