fbpx
Mercedes-AMG GLC 63S Coupé

Monsterbilen GLC 63S AMG Coupé

Det er så morsomt når det kommer nye modeller fra Mercedes-AMG. Den aldeles nydelige Mercedes-Benz GLC Coupé har nå kommet som AMG-versjon og dermed blitt en virkelig brutal maskin.

Dersom du ønsker deg noe utenom det vanlige, er Mercedes-AMG GLC 63 S Coupé bilen for deg.

Mercedes-AMG GLC 63S Coupé
Mercedes-AMG GLC 63S Coupé har en 4-liters V8 på 510 hk og 700 Nm. Foto: André Jaskiewicz | Erik Arnesen Helsfyr

 

Kraftig motor i GLC 63 S AMG Coupé

Bilen har den velkjente V8 biturbo motoren på 510 hk og 700 Nm som vi finner igjen i flere AMG-modeller. I GLC 63 S gjør den 0-100 unna på vanvittige 3,8 sekunder. Vår bil er bestilt med AMG Performance eksosanlegget som er et must.

Med det helt åpent kan man nyte lyden av V8eren maksimalt, og det bråker og spraker noe så vanvittig! Dette er noe for alle motorentusiaster.

Se produktinformasjon på Mercedes-AMG GLC 63 S Coupé her!

Mercedes-AMG GLC 63S Coupé
Individuelle kjøremoduser endrer oppførselen til bilen når du vil. Bil: Mercedes-AMG GLC 63S Coupé. Foto: André Jaskiewicz | Erik Arnesen Helsfyr

 

Kjøreopplevelsen

Det er noe med en Mercedes-AMG som fortsatt vekker følelsen av en god og gammel muskelbil. Det er en blanding av den dype lyden fra V8 motoren og ytelsene på 510 hestekrefter og 700 Nm, som for øvrig føles mer enn nok i GLC 63 S AMG. Med bilen satt i Sport+ eller Race er både gass- og rattrespons skjerpet samtidig som AIRMATIC luftfjæringen setter bilen på lavest mulig høyde og stivest mulig oppsett. Firehjulsdriftsystemet 4MATIC+ sammen med den nye 9-trinns automatgirkassen sørger for at akselerasjonen kjennes brutal ut. Husket vi å nevne at man også kan styre traction controlen nesten som man vil?

Hvis man derimot setter bilen i Comfort er kjøreopplevelsen helt annerledes. Bilen blir mer stillegående og behersket, noe som gir deg en meget behagelig kjøreopplevelse på de fleste veier. Man kan altså konfigurere kjøremodusene akkurat slik man vil, enten man skal ned og handle på butikken, eller om man har en hel dag på racingbanen.

Mercedes-AMG GLC 63S Coupé
Illsint front med den nye Panamericana-grillen på Mercedes-AMG GLC 63S Coupé. Foto: André Jaskiewicz | Erik Arnesen Helsfyr

 

Utvendig design

Man legger fort merke til at GLC 63 S AMG Coupé er noe helt spesielt. Brede skjermer, store luftinntak og den helt nye, men historiske, Panamericana-grillen i front. Bak er det en stor hekkspoiler som minner om de gamle Porsche duck-tail vingene. Helt nederst finner man fire firkantede eksosrør montert tett inntil diffusoren.

Setter man denne bilen ved siden av en vanlig GLC Coupé er forskjellene store. Ikke minst størrelsen på bremsene og hjulene. Vi har utstyrt vår bil med 21″ felger som vi mener setter prikken over i`en. Bilen er i den velkjente fargen Selenite grey i tillegg til nattpakke som gir sorte detaljer på blant annet lister og speil. 

Her finner du kampanje på GLC Coupé!

Mercedes-AMG GLC 63S Coupé
Stor hekkspoiler som minner om den gamle Porsche «duck-tail» vingen på Mercedes-AMG GLC 63 S Coupé. Foto: André Jaskiewicz | Erik Arnesen Helsfyr

 

Innvendig med AMG Performance seter

Innvendig er bilen full av utstyr. Listen er lang, men vi kan nevne blant annet head-up display, COMAND navigasjon, elektriske seter med hukommelse, Burmester lydanlegg og mye mer. Det tykke AMG-rattet med girskifthendler er meget godt å holde i.

På vår bil har vi AMG Performance seter som gir ekstra støtte i tillegg til at de ser helt fantastisk ut. Midtkonsollen er i karbonfiber hvor en liten AMG logo minner deg på at det er verstingen av GLC Coupé du nå kjører.

Mercedes-AMG GLC 63 S Coupé
Interiøret med AMG Performance seter og midtkonsoll i karbon. Foto: André Jaskiewicz | Erik Arnesen Helsfyr

 

Video av vår Mercedes-AMG GLC 63S Coupé

 

Vil du ha mer informasjon om Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+? Da kontakter du oss helt uforpliktende her:

     

    Kilder: Daimler Media