Mercedes-Benz S-Klasse Sedan er stappfull av luksus og sikkerhet
Dette er en enormt populær Mercedes-modell blant nordmenn, og refereres gjerne til som både luksus-Sedan og direktørbil. Konserndirektør i Mercedes-Benz Personbil hos Bertel O. Steen AS, Kjetil Myhre, sier blankt at dette er:
Bilen for de som ikke liker kompromisser. Kjetil Myhre
Myhres ord ser heller ikke ut til å bære med seg usannheter. Dagens Nærlingsliv er bare ett av de begeistrede mediene, og beskriver Mercedes-modellen som en
Klasseledende kronjuvel. Dagens Næringsliv
Finansavisen slenger seg også på, og er ikke akkurat beskjedne i sin presentasjon av luksusbilen
Mercedes-Benz S-Klasse er her, tungt lastet med ny teknologi, og den krever din respekt. Finansavisen
S-klasse er også tilgjengelig som hybrid med firehjulstrekk og over 100 kilometer rekkevidde.
Mercedes S-Klasse har solid sikkerhet, kjørekomfort og luksus
Den korte beskrivelsen av hva S-Klasse handler om som bil, er at det er et kjøretøy der kjøre-assistanse, sikkerhet og interaksjon er viet mye oppmerksomhet. Dette fokuset kommer til din fordel gjennom en drøss av digitale løsninger.
Per Ottar Skaldebø er salgsleder for Erik Arnesen og er i overkant begeistret over denne Mercedes-modellen:
Det finnes så utrolig mye bra med denne bilen. Alt fra bakhjulsstyring, digital light med 1,3 millioner mikrospeil, seter med inntil 19 motorer, stor MBUX skjerm, samt dusinvis av ting som er state of the art. Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne! Per Ottar Skaldebø, salgsleder Erik Arnesen
Broom kaller S-Klasse for “Den nye kongen på haugen”
Per Ottar er ikke alene om å være i overkant ivrig når det kommer til denne bilen. Bilmagasinet har dette å si om det estetiske og funksjonelle vidunderet:
Det er ingen tvil om at nye S-Klasse, med internkoden W223, blir den nye kongen på haugen i Mercedes-familien. Bilen leverer til nye høyder på alle sentrale områder: Komfort, teknologi og sikkerhet. Ved siden av fokus på overdådig komfort og ny teknologi, er naturligvis sikkerhet i høysetet hos Mercedes, og spesielt på nye S-Klasse. Mercedes lover at nykommeren vil sette helt nye standarder på dette området. For eksempel er nye S-Klasse verdens første serieproduserte bil med frontkollisjonspute for passasjerene bak.
Kjørekomforten bekreftes av Dagens Næringsliv i deres test av Mercedes S-Klasse:
Et særdeles imponerende støynivå er én ting, men også kjørekomforten tangerer komforten man får i førsteklassesetene bak i bilen. Luftfjæringen sørger for en flyvende-teppe-følelse. Og selv om den gigantiske bilen veier godt over to tonn og er nesten 5,3 meter lang, er den lettkjørt som en hvilken som helst sedan av langt mindre pondus. Den presise styringen hjelper godt her, det samme gjør de svingbare bakhjulene. De reduserer faren for kantkjørte felger i parkeringshusene, og sørger for en manøvrerbarhet man ikke trodde var mulig på trange steder.
Dersom du velger den lange versjonen kan du få 2-seters konfigurasjon bak og i tillegg oppgradere til Executive seter med flere justeringsmuligheter og business midtkonsoll. Den lange utgaven kan også bestilles med kollisjonsputer foran for baksetepassasjerer.
Her finner du produktinformasjon på Mercedes-Benz S-Klasse.
Digitale lykter bidrar til større sikkerhet for deg og dine omgivelser
MULTIBEAM LED Lys blir standard, og som tilleggsutstyr kan du nå få nyheten DIGITAL LIGHT System. Her finner du tre ekstremt kraftige LED lys i hver lykt. Lyset fra disse blir så reflektert av 1,3 millioner mikroskopiske speil. Oppløsningen blir derfor på 2,6 millioner piksler per bil. Dette gjør at de automatiske langlysene er 100 prosent mer presise enn MULTIBEAM LED Lysene som bare har 84 piksler.
De nye lysene vil derfor ha en bedre presisjon under tåke og andre krevende forhold. I tillegg er det flere sikkerhetsaspekter som er verdt å nevne. Ved for eksempel veiarbeid, trafikklys eller stoppskilt, vil lyktene prosjektere varselsymbol på veien. Dersom du kjører i en trang gate vil lysene prosjektere hjelpelinjer. Møter du fotgjengere, vil de få et flomlys på seg.
S-Klasse gir deg stilige og funksjonelle løsninger
Mercedes skriver at S-Klasse er utstyrt med inntil fem skjermer lokalisert både foran hos fører og passasjerer i baksetet. For de som sitter i baksetet blir det nå også desto mer behagelig, da passasjerene kan betjene Mercedes-Benz User Experience (MBUX) i baksetet. Da blir det også enklere for deg som sjåfør, hvor du kan konsentrere deg om kjøreopplevelsen.
Infotainmentsystemet MBUX har også blitt smartere og hvis du ønsker, kan det lære seg dine vaner og ta initiativ for deg basert på dette. Måten det skjer på er at MBUX interior assist bruker kameraer i kontrollpanelet og læringsalgoritmer. På den måten kan det gjenkjenne og forutse hva du eller dine passasjerers foretrekker og vil. Systemet tolker basert på hoderetning, håndbevegelser og kroppsspråk.
Det kan for eksempel være praktiske detaljer som at når du strekker deg mot eller over et ledig passasjersete, så settes det automatisk på et søkelys. Når du trekker armen tilbake blir det slått av. Det er en rimelig kjekk detalj.
Mercedes S-Klasse plug-in hybrid med over 100 kilometer rekkevidde!
S-Klasse plug-in hybrid har firehjulstrekk og en elektrisk rekkevidde på over 100 kilometer. Den luksuriøse hybriden kan ses på norske veier nå.
- Rekkevidde på over 100 kilometer.
- Total systemeffekt på 510 hestekrefter og dreiemoment på 750 Nm.
- 0-100 kilometer i timen på 4,9 sekunder.
- Kan hurtiglades på opptil 60 kiloWattimen, slik at et tomt batteri kan lades på 30 minutter.
Bakhjulsstyring og aktiv luftfjæring
S-Klasse er en lang bil og manøvrering inn og ut av trange parkeringsplasser kan potensielt være mer utfordrende enn med en kompaktbil. Dette har Mercedes-Benz løst med å gi S-Klasse bakhjulstyring (tilleggsutstyr) med styringsvinkel på opptil 10 grader. Det betyr at svingradiusen kan reduseres med opptil to meter.
For å gjøre kjøreturen mer komfortabel kan bilen bestilles med tilleggsutstyret E-Active Body Control. Det er basert på AIRMATIC luftfjæring og har mer enn 20 sensorer som skanner veien. I tillegg fungerer systemet som et sikkerhetselement om det er fare for en sidekollisjon. Bilens karosseri vil da heves i løpet av et tiendedels sekund og treffpunktet blir lavere.
Pris Mercedes S-Klasse
- Fra pris på S-Klasse er 1. 332 900,- inkludert frakt og levering i Oslo.
- Startprisen på S-klasse hybrid ligger på 1. 516.000 kroner for den kortere utgaven og 1. 553.000 kroner for den lange.
Vil du ha mer informasjon om Mercedes-Benz S-Klasse? Da kontakter du oss helt uforpliktende her:
Kilde: Mercedes-Benz,Broom