fbpx

– Det er samme atmosfære hos Erik Arnesen som det er i en Mercedes

Øystein har vært en trofast bedriftskunde hos Erik Arnesen i over 30 år. Det er den mellommenneskelige atmosfæren hos selgerne og den kompetente serviceinnstillingen til mekanikerne som har oppmuntret ham til å være kunde hos Erik Arnesen år etter år. 

Øystein kjøpte sin første Mercedes-Benz W124 fra Erik Arnesen i 1993, og siden den gang har han kjøpt 14 biler, både nye og brukte, inkludert en minibuss. Verkstedene på Helsfyr og Rommen har gjort reparasjoner og service på bilene han bruker i sin taxidrift.

Som yrkessjåfør i Oslo Taxi AS siden midten av 1980-tallet, og med godt over 100 000 kjøreturer i yrkeslivet, vet Øystein en ting eller to om bil og viktigheten av god kvalitet og kundeservice.

– Grunnen til at jeg kjører Mercedes er fordi det handler ikke bare om å tilby mine kunder en transporttjeneste, men en følelse av at sikkerheten blir ivaretatt i tillegg til litt ekstra luksus for kundene. Som en eldre dame sa til meg en gang: «Vi sitter jo tross alt i originalen». 

Sikkerhet og en tanke om «safety first» er en holdning hans far lærte ham å ha siden barnsben av.

– Det er viktig at kunden føler seg ivaretatt, og at sjåføren har riktige arbeidsforhold ut fra HMS-hensyn. Ergonomiske seter og god utsikt, og en trygg og behagelig kjørefølelse gir den optimale opplevelsen, sier Øystein.

 

Mye å sette pris på

Hos Erik Arnesen Helsfyr finner du både nye og brukte biler fra Mercedes-Benz, samt deler og utstyr du måtte trenge. Dette er noe Øystein har satt pris på opp gjennom årene. 

– Erik Arnesen bestiller deler direkte fra Tyskland. Finnes ikke delene på lokalt lager i Norge, tar det bare et par dager før de kommer fra Tyskland. 

Øystein nevner at han har en filosofi om at bilen han kjører skal være like  fin å se på, og teknisk sett i minst like god stand, som da han kjøpte den, Derfor følger han serviceintervallene nøye. 

– Om verkstedet har oppdaget feil innenfor garantitiden, har de byttet ut delene uten ekstra kostnad for meg. Det gir meg også tillit til at de ivaretar meg som kunde, sier Øystein. 

Videre er det å tenke at biler skal ha lengst mulig levetid, det beste for en bærekraftig fremtid og for våre etterkommere, mener han.

 

God innbyttepris 

Øystein har også benyttet seg av innbytte hos Erik Arnesen. 

– Å selge en taxi på egen hånd er problematisk. Det tar tid å få solgt bilen som er rigget opp som taxi, i tillegg til at den må klargjøres som privatbil før den kan selges. Og prisen er ikke noe problem, for Erik Arnesen har ofte klart å gi en like god innbyttepris som om jeg skulle solgt den selv. I tillegg slipper jeg alt ansvaret det er ved å selge bilen privat, sier han. 

I den sammenheng trekker han også frem Erik Arnesens selgere og deres kundebehandling. Det er tydelig for ham at hos Erik Arnesen er man opptatt av å bygge fremtidsrettede forhold, og kontinuitet er en viktig faktor for dette.

– De presser ikke kunden, det har i hvert fall jeg aldri opplevd. De tar kundene sine seriøst, og lar dem tenke og vurdere selv. Hos Erik Arnesen er de tålmodige og jobber mot langsiktige partnerskap. Det har vært helt tydelig når de har strukket seg for meg, og funnet gode løsninger for meg som kunde, sier han. 

Les også: Selg bilen din til forhandler ved å gjøre et innbytte


Følelse av trygghet og å bli ivaretatt

Det er liten tvil hos Øystein om at det gode kundeforholdet kommer til å fortsette i årene fremover, og at han setter pris både på bilene, servicen og kommunikasjonen.

– Det mellommenneskelige forholdet er veldig utpreget hos dem. Det er samme atmosfære hos Erik Arnesen som det er i en Mercedes. Den samme følelsen av trygghet og at du blir ivaretatt, avslutter Øystein fornøyd.