Mercedes CLA GLA hybrid

Mercedes-Benz CLA og GLA plug-in hybrid – Tre nye ladbare hybrider

Mercedes-Benz CLA og GLA plug-in hybrid er tre nye tilskudd blant ladbare alternativer.

Den elektriske rekkevidden er klasseledende med inntil 69 kilometer, og alle tre utgavene har mulighet til å trekke tilhenger på 1.600 kg. 

Mercedes CLA hybrid
Dersom du bestiller med tilhengerfeste kan du trekke tilhenger på opptil 1.600 kg. Her er Mercedes-Benz CLA 250e Coupé plug-in hybrid avbildet. Foto: Daimler AG | Mercedes-Benz

 

Motor og elektrisk rekkevidde

Både CLA 250e Coupé, CLA 250e Shooting Brake og GLA 250e har en 1.3-liters firesylindret bensinmotor. Med den elektriske motoren integrert i drivlinjen får du en systemeffekt på 218 hestekrefter og et dreiemoment på 450 Nm.

Bilene har en elektrisk toppfart på 140 km/t som er mer enn nok i Norge. Dersom du har behov og mulighet for å kjøre fortere er bilens toppfart 240 km/t.

Elektrisk rekkevidde (WLTP):
CLA 250e Coupé: 60-69 kilometer
CLA 250e Shooting Brake: 58-68 kilometer
GLA 250e: 53 – 61 kilometer

Mercedes CLA hybrid
Elektrisk rekkevidde er på inntil 69 kilometer. Her er Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake plug-in hybrid avbildet. Foto: Daimler AG | Mercedes-Benz

 

Se produktinformasjon på CLA Coupé og Shooting Brake her!

Hurtiglading og batterikapasitet

Batteriet på bilene har en kapasitet på 15,6 kW/t. De kan lades med både vekselstrøm (AC) og likestrøm (DC). Sistnevnte lader med 24 kW, noe som gjør at du lader opp fra 10-80% på knappe 25 minutter.

Har du en ladeboks (AC) vil det ta ca 1 time og 45 minutter å lade fra 10 – 100% med 7.4 kW.

Mercedes GLA hybrid
Med hurtiglading på 24 kW kan du lade fra 10-80 % på knappe 25 minutter. Her er Mercedes-Benz GLA 250e plug-in hybrid avbildet. Foto: Daimler AG | Mercedes-Benz

 

Se produktinformasjon på GLA her!

Flatt gulv i CLA og GLA plug-in hybrid

For at batteriet ikke skal gå på bekostning av bagasjeromsplass er eksosanlegget redesignet. På 250e plug-in hybridene strekker det seg kun til midten av bilen slik at plassen bak kan brukes smartere.

Ved å integrere bensintanken i installasjonsrommet til bakakselen blir det plass til å ha batteriet under baksetene. Derfor har de nye modellene fortsatt flatt gulv og minimalt med tap av bagasjeromsplass i forhold til søstermodellene.

Mercedes CLA hybrid
Eksosanlegget er fullstendig redesignet for å bevare bagasjeromsplassen. Foto: Daimler AG | Mercedes-Benz

 

Kilde: Mercedes-Benz Media

 

Vil du ha mer informasjon om Mercedes-Benz CLA plug-in hybrid eller GLA plug-in hybrid? Da kontakter du oss helt uforpliktende her: