fbpx
Mercedes CLA GLA hybrid

Mercedes-Benz CLA og GLA plug-in hybrid er tre ladbare hybrider

Mercedes-Benz CLA og GLA plug-in hybrid er tre ladbare alternativer

Den elektriske rekkevidden er på inntil 69 kilometer, og alle tre utgavene har mulighet til å trekke tilhenger på 1 600 kilo.

Mercedes CLA hybrid
Dersom du bestiller med tilhengerfeste kan du trekke tilhenger på opptil 1 600 kilo. Her er Mercedes-Benz CLA 250e Coupé plug-in hybrid avbildet. Foto: Daimler AG | Mercedes-Benz

 

Motor og elektrisk rekkevidde

Både CLA 250e Coupé, CLA 250e Shooting Brake og GLA 250e har en 1.3-liters firesylindret bensinmotor. Med den elektriske motoren integrert i drivlinjen får du en systemeffekt på 218 hestekrefter og et dreiemoment på 450 Nm.

Bilene har en elektrisk toppfart på 140 kilometer i timen som er mer enn nok i Norge. Dersom du har behov og mulighet for å kjøre fortere er bilens toppfart 240 kilometer i timen.

Elektrisk rekkevidde (WLTP):
CLA 250e Coupé: 60-69 kilometer
CLA 250e Shooting Brake: 58-68 kilometer
GLA 250e: 53 – 61 kilometer

Mercedes CLA hybrid
Elektrisk rekkevidde er på inntil 69 kilometer. Her er Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake plug-in hybrid avbildet. Foto: Daimler AG | Mercedes-Benz

 

Se produktinformasjon på CLA Coupé og Shooting Brake her.

Hurtiglading og batterikapasitet

Batteriet på bilene har en kapasitet på 15,6 kiloWattimen. De kan lades med både vekselstrøm (AC) og likestrøm (DC). Sistnevnte lader med 24 kiloWatt, noe som gjør at du lader opp fra 10-80 prosent på knappe 25 minutter.

Har du en ladeboks (AC) vil det ta ca 1 time og 45 minutter å lade fra 10 – 100 prosent med 7.4 kiloWatt.

Mercedes GLA hybrid
Med hurtiglading på 24 kW kan du lade fra 10-80 % på knappe 25 minutter. Her er Mercedes-Benz GLA 250e plug-in hybrid avbildet. Foto: Daimler AG | Mercedes-Benz

 

Se produktinformasjon på GLA her.

Flatt gulv i CLA og GLA plug-in hybrid

For at batteriet ikke skal gå på bekostning av bagasjeromsplass er eksosanlegget redesignet. På 250e plug-in hybridene strekker det seg kun til midten av bilen slik at plassen bak kan brukes smartere.

Ved å integrere bensintanken i installasjonsrommet til bakakselen blir det plass til å ha batteriet under baksetene. Derfor har de nye modellene fortsatt flatt gulv og minimalt med tap av bagasjeromsplass i forhold til søstermodellene.

Mercedes CLA hybrid
Eksosanlegget er fullstendig redesignet for å bevare bagasjeromsplassen. Foto: Daimler AG | Mercedes-Benz

 

Kilde: Mercedes-Benz Media

 

Vil du ha mer informasjon om Mercedes-Benz CLA plug-in hybrid eller GLA plug-in hybrid? Da kontakter du oss helt uforpliktende her: