Chat with us, powered by LiveChat
Mercedes-All-Terrain

Test: Mercedes All-Terrain med E 400d motor – Drømmebilen

Vi har kjørt Mercedes All-Terrain med den nye E 400d motoren

Mercedes All-Terrain er en bil som er perfekt for norske forhold. Den har 4MATIC firehjulstrekk, god plass og luftfjæring som gir både komfort og høy bakkeklaring ved behov. Med betegnelsen E 400d blir dette en drømmebil.

Mercedes All-Terrain
Mercedes All-Terrain E 400d 4MATIC skuer utover Holmenkollen. Bilen vi kjørte har lekre 20″ felger og belysning i håndtak og under speil. Foto: André Jaskiewicz | Erik Arnesen Helsfyr

 

Kampanje: Se våre kampanjer på Mercedes All-Terrain!

Ny, sterk og gjerrig dieselmotor

Det sitter en helt ny 3-liters turbodiesel rekkesekser i E 400d All-Terrain. Motoren yter 340 hk og 700 Nm, noe som tar deg fra 0-100 på 5,4 sekunder. Bilen er rask og føles sterk gjennom hele registeret. Den nå velkjente 9-trinns automatkassen girer sømløst, og ved rolig kjøring er All-Terrain stillegående og diskret.

Forbruket er oppgitt til 0,65 liter per mil på kombinert kjøring, noe som stemmer ganske bra med tallene vi fikk. Dermed har du kombinasjonen av en kraftig stasjonsvogn med et behagelig forbruk.

Mercedes All-Terrain
Luftfjæring er standardutstyr og kan heve All-Terrain 20 mm ekstra. Den er i utgangspunktet 29 mm høyere enn den vanlige E-klassen. Foto: André Jaskiewicz | Erik Arnesen Helsfyr

 

Høy bakkeklaring og god fremkommelighet

Mercedes All-Terrain leveres med 4MATIC firehjulstrekk og luftfjæring som standard. Firehjulstrekksystemet gir en god fremkommelighet, og kombinert med luftfjæringenen får du en fantastisk kjørekomfort.

I standardoppsettet Comfort sluker bilen alle ujevnheter ubemerket. Skal du kjøre over ulent terreng kan bilen heves 20 mm utover standardhøyde. I utgangspunktet er All-Terrain 29 mm høyere enn en vanlig E-klasse. Det betyr at du totalt kan få nesten 5 cm høyere bakkeklaring enn en standard E-klasse.

Mercedes All-Terrain interiør
Lekkert skinninteriør med mørkebrune lister. Heldigital skjerm (eller Widescreen Cockpit som vi kaller den) med COMAND navigasjon. Foto: André Jaskiewicz | Erik Arnesen Helsfyr

 

Mye ekstrautstyr å velge mellom

Bilen vi kjørte er godt utstyrt. Den har blant annet luftkjølte, elektriske seter i skinn, Burmester surround soundsystem, 3-soners klimaanlegg, kjøreassistentpakke med adaptiv cruise control og head-up display. Mye utstyr gjør naturlig nok at prisen stiger, men på bilen kan det kanskje føles nødvendig å krysse av litt ekstra på utstyrslisten.

Mercedes All Terrain Interiør
Knappene under luftedysen indikerer hva slags sikkerhetssystemer som er med. Fra venstre er det styreassistent, kjørefil-assistent, parkeringssensorer og head-up display.

 

Blogginnlegg: Bør du velge firehjulstrekk?

God plass og fantastisk komfort

Det er god plass i en Mercedes All-Terrain. Både fører og passasjerer sitter behagelig og bilen føles romslig. Bagasjerommet er på 670 liter og det bør holde i massevis for de fleste.

Lydisolasjonen i All-Terrain er førsteklasses og det er også materialkvaliteten. I bilen vi testet var vi omringet av skinn og lekkert mørkt treverk, og hele interiøret føles moderne og solid.

Mercedes-All-Terrain-Interiør
Det er god plass i baksetet på en Mercedes All-Terrain. Med 3-soners klimaanlegg har passasjerene i baksetet muligheten til å justere temperaturen slik de vil ha den. Foto: André Jaskiewicz | Erik Arnesen Helsfyr

 

E 400d All-Terrain er en drømmebil

Mercedes All-Terrain med E 400d motoren er en drømmebil for de som ønsker komfort, sterk motor, god plass og fremkommelighet og relativt lavt forbruk. All-Terrain er en fullverdig stasjonsvogn med SUV-gener, men den er morsommere å kjøre enn en tradisjonell SUV. Konklusjonen er at vi ønsker oss en sånn, og heldigvis kommer snart demonstrasjonsbilen vår!

 

Se alle våre kampanjer!

 

Vi tar gjerne kontakt med deg! Legg inn din kontaktinfo her: