mercedes e 63 s amg

Den kraftigste E-Klassen er ny – Her er E 63 og E 63 S AMG

Mercedes-AMG E 63 S er den kraftigste utgaven av E-Klassen, og du kan velge mellom sedan og stasjonsvogn.

Nå har den blitt ny og fremstår mer moderne enn noen gang.

mercedes e 63 s amg
Mercedes-AMG E 63 S stasjonsvogn har hele 612 hestekrefter og tar deg fra 0 – 100 km/t på 3,5 sekunder. Foto: Daimler AG | Mercedes-AMG

 

Stor V8 biturbo motor

Du kan velge mellom to motoralternativer hvor begge har en 4-liters V8 biturbo motor. Den første heter E 63 og leverer 571 hestekrefter og 750 Nm. Den andre har en S i navnet sitt og leverer 612 hestekrefter og 850 Nm.

Begge alternativene leveres med 4MATIC+ firehjulstrekk, men S-utgaven skiller seg ut med Drift Mode. Det er en funksjon som gjør at bilen blir en ren bakhjulstrekker og kan aktiveres når du setter bilen i RACE og skrur av ESP.

Akselerasjon 0 – 100 km/t
E 63 sedan: 3,5 s
E 63 stasjonsvogn: 3,6 s
E 63 S sedan: 3,4 s
E 63 S stasjonsvogn: 3,5 s

mercedes e 63 s amg
Ved å aktivere Drift mode vil din E 63 S oppføre seg som en ren bakhjulstrekker. Foto: Daimler AG | Mercedes-AMG

 

Luftfjæringen gir maksimal sportslighet, men med forbedret komfort

Smidigheten og dynamikken i svingene kan vi blant annet takke AMG RIDE CONTROL+ luftfjæringen for. Med ADS+ (Adaptive Damping System) som standard har du i tillegg muligheten til å velge mellom flere demperkonfigurasjoner.

Du har tre konfigurasjoner som heter Comfort, Sport og Sport+. I Comfort vil du naturligvis få mest mulig komfort, og denne innstillingen passer perfekt for lange kjøreturer. I Sport+ vil bilens fokus være sportslighet og oppsettet vil være mye stivere.

mercedes e 63 s amg
Med AMG RIDE CONTROL+ luftfjæring og ADS+ vil bilen justere demperinnstillingene etter valgt kjøremodus. Foto: Daimler AG | Mercedes-AMG

 

Her finner du produktinformasjon på E-Klasse!

 

Et nytt og mer dynamisk design

Mercedes-Benz E-Klasse har fått et nytt design, og det er spesielt fronten som skiller seg ut. Nye lykter, ny grill, og ny frontfanger gir E-Klasse et moderne preg. Hvis vi fokuserer isolert sett på sedanen, så har den i tillegg fått avlange baklykter i forhold til den forrige utgaven.

På E 63 og E 63 S har den AMG-spesifikke grillen nå fått plass sammen med enda mer massive luftinntak. Brede fremskjermer, powerdomes og store AMG-hjul forsterker inntrykket ytterligere.

mercedes e 63 s amg
E-Klasse sedan har fått nye og avlange baklykter. På AMG-utgaven finner du i tillegg spoiler og fire firkantede eksostupper. Foto: Daimler AG | Mercedes-AMG

 

Nytt ratt og MBUX

Interiøret har høy kvalitet og nappaskinn er standard. Nytt ratt med alle knapper i touch er på plass, og det samme gjelder det nye MBUX systemet med stemmestyring.

Ved å si «Hey Mercedes» og din kommando kan systemet for eksempel bytte lys på ambient lighting, ringe dine kontakter eller åpne panoramasoltaket.

AMG-seter med god sidestøtte er standard, men dersom du vil ha enda sportsligere preg kan du oppgradere til AMG Performance seter. Disse ser nærmest ut som bøttestoler, men har fortsatt mye av komforten i behold.

mercedes e 63 s amg
Nytt ratt, ny styringspad og nye skjermer med MBUX multimediasystem. Foto: Daimler AG | Mercedes-AMG

 

Vil du ha mer informasjon om Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ eller E 63 S 4MATIC+? Da kontakter du oss helt uforpliktende her:

 

Kilde: Mercedes-Benz